Gyakran Ismételt Kérdések – Válaszok

Kérdezési lehetőséggel, elérhetőséggel kapcsolatos információk

Ha egyéni, a babád vagy a kisgyermeked alvással kapcsolatos kérdésed van, azt felteheted

Ha a termékekkel, szolgáltatásokkal vagy megrendelésekkel kapcsolatban van kérdésed, és nem találod meg a választ itt, akkor az Ügyfélszolgálat tud neked segíteni. Az ügyfélszolgálati telefonszámon (06-70-574-1499) várjuk a hívásod munkanapokon 9-16 óra (pénteken 9-14 óra) között. Ha nem vagyunk elérhetőek, még aznap vagy a következő munkanapon visszahívunk. E-mailben is várjuk ügyfélszolgálattal kapcsolatos kérdéseidet az info@anyagyere.hu e-mail címre (Poros-Kiss Izabella, az ügyfélszolgálati vezetője várja a leveleket, hívásokat). A hétvégén, munkaidőn kívül, ünnepnapokon érkező leveleket, hívások a következő munkanapok során dolgozzuk fel.

E-mailben, telefonon, privát üzenetben, hozzászólásban az orvosszakmai etikai szabályok alapján szakértőink nem tudnak egyéni tanácsokat, szakvéleményt adni.

  • a magán Facebook profilunkon (kérlek, ismeretlenül ne jelölj ismerősnek, köszönjük!) vagy az oda küldött Messenger üzenetben,
  • e-mailben,
  • az ügyfélszolgálat telefonszámán (itt a megrendelésekkel, termékekkel, szolgáltatásokkal, fizetésekkel kapcsolatos ügyek intézése folyik, Poros-Kiss Izabella, az ügyfélszolgálat vezetője veszi fel a telefont, aki nem tud alvással foglalkozó szakembert kapcsolni.)
  • Instagramon, Facebookon vagy Youtube-on hozzászólásban, üzenetben.

Ezek a fórumok nem teszik lehetővé az orvosszakmai etikai szabályok alapján a szakszerű, személyre szabott segítségnyújtást, megértésedet köszönjük.

Ha a babád vagy kisgyermeked alvásával kapcsolatban szeretnél kérdezni, tanácsot kérni, akkor lásd az előző pontokat.

Ha egyéb ügyben keresed, kérlek írj e-mailt vagy hívd az ügyfélszolgálatot, ahol Poros-Kiss Izabella, az ügyfélszolgálat vezetője tud neked segíteni, ő továbbítani fogja a leveledet vagy az üzenetedet, amennyiben nem kompetens az adott ügyben. (A telefonszámon (06-70-574-1499) várjuk a hívásod munkanapokon 9-16 óra (pénteken 9-14 óra) között. Ha nem vagyunk elérhetőek, még aznap vagy a következő munkanapon visszahívunk. E-mailben is várjuk ügyfélszolgálattal kapcsolatos kérdéseidet az info@anyagyere.hu e-mail címre (Poros-Kiss Izabella ügyfélszolgálati munkatárs várja a leveleket, hívásokat).

Előadásra, együttműködésre felkérés esetén itt tudsz jelentkezni.

A honlapot Dr. Dénes Ivett És Társa Kft. üzemelteti (ügyvezető: Dr. Dénes Ivett). Ügyfélszolgálati kérdésekkel (megrendelés, fizetés, termékek, szolgáltatások) kapcsolatban az ügyfélszolgálati telefonszámon (06-70-574-1499) várjuk a hívásod munkanapokon 9-16 óra (pénteken 9-14 óra) között. Ha nem vagyunk elérhetőek, még aznap vagy a következő munkanapon visszahívunk. E-mailben is várjuk ügyfélszolgálattal kapcsolatos kérdéseidet az info@anyagyere.hu e-mail címre (Poros-Kiss Izabella, az ügyfélszolgálat vezetője várja a leveleket, hívásokat).

Ha a sajtó munkatársaként vagy céges együttműködés kapcsán szeretnéd felvenni velünk a kapcsolatot, e-mailben és telefonon is megteheted.

Egyéni babaalvással kapcsolatos kérdésekben az Hogyan lehet kérdezni a babák alvásával kapcsolatban? pontnál leírt lehetőségek elérhetőek.

Alapító tulajdonos: Dr. Dénes Ivett (Dr. Dénes Ivett és Társa Kft)

A részletes bemutatkozást, az Anya, gyere! Babaalvás Tanácsadás misszióját itt találod–>>

Az Anya, gyere! Babaalvás Tanácsadás évente több tízezer családnak segít, hogy a kisgyermekük jobban aludhasson. Teszi ezt ingyenesen, cikkek, letölthető összefoglalók, Facebook és Instagram bejegyzések, Youtube videók formájában. És megfelelő díjazás ellenében, könyvek, esettanulmányok, online klubok, tudástárak és online kurzusok és előadások formájában.

A csapatunk célkitűzése az, hogy minél több magyar babának segíthessünk jól aludni. Az időbeosztásunk ennek érdekében nagyon kötött, és a cél érdekében bizonyos szabályokat is bevezettünk, melyek betartására szükség van ahhoz, hogy tartani tudjuk magunkat a terveinkhez. Emiatt nincs lehetőség mindenkinek, mindenhol kérdéseket feltenni a csapatunknak.

Termékekkel, szolgáltatásokkal, árakkal, fizetési feltételekkel kapcsolatos információk

Cikkek, tudásanyagok

Letölthető, ingyenes összefoglalók– ha az éjszakai ébredések vagy a rövid nappali alvások a probléma, illetve az a kérdés, hogy vajon jól alszik-e a baba?

Békés éjszakák, vidám nappalok című könyvsorozat – hiánypótló, részletes gyakorlati kézikönyvek a babák és kisgyermekek alvásáról

Anya, gyere! Tudástár -több, mint 150 tudásanyag, online szakértői tanácsadással

Online előadások – tematikus előadások, kérdezési lehetőséggel

Online kurzusok – tematikus kurzusok, kérdezési lehetőséggel

Nem tartunk személyes megjelenésű konzultációkat, sem rendelőben, sem háznál, illetve online egyéni konzultációkra sem tudunk új családokat fogadni.

Nem tudunk e-mailben, telefonon, privát üzenetben egyéni babaalvással kapcsolatos tanácsokat adni.

Ingyenes összefoglalók – ha az éjszakai ébredések vagy a rövid nappali alvások a probléma, illetve egy tesztet is letölthetsz, ami segít eldönteni, hogyan alszik a babád

A szolgáltatásokról tárgyi adómentes (TAM) számlát állítunk ki, Humán egészségügyi szolgáltatás néven. A könyvek és a hozzá tartozó szállítási költség 5%-os ÁFÁ-val terhelt.

Az adott termék vagy szolgáltatás megrendelése űrlapon keresztül történik, az űrlapon bekért adatok megadása kötelező, ezek bekérése, tárolása, a számla ezek alapján történő kiállítása törvényi kötelezettség. Ezen adatok hiánya esetén a megrendelés nem teljesíthető.

A termékek vagy szolgáltatások ára fix, az űrlapon feltüntetett érték, nem alkuképes, nem elérhető részletfizetés vagy fizetési könnyítés. A kifizetés módja mindig az adott űrlapon válaszható ki, a bankkártyás fizetés minden termék vagy szolgáltatás esetén elérhető, az előreutalás vagy az utánvét csak a fizikai termék megrendelése esetén opció.Utólagos utalásra, postai csekkes befizetésre nincs lehetőség. Eseti jelleggel kedvezmény kuponkód segítségével igénybe vehető.

Anya, gyere! Tudástárral kapcsolatos információk

Épp nyitva van.

Nem. A tagság egy olyan online előfizetés, ami havi, féléves vagy éves részletekben, előre fizetendő, a tagdíj automatikusan levonásra kerül a klubtag bankkártyájáról egészen addig, amíg le nem mondja a tag az előfizetést. Hűségidő nincs, tehát akár 1 hónap után is megszüntethető a tagság, ha havi előfizetést köt a jelentkező. Sőt, az Anyamosoly Garancia lehetővé teszi a 2 hetes próbát is, pénzvisszafizetési garanciával.

Ha a tagság felmondásra kerül, akkor a tagság a tagsági forduló napján megszűnik, újabb levonás nem történik, a tag jogosultságai megszűnnek.
Ha a tag kilépett, a továbbiakban nincs lehetősége mégis maradni vagy bármikor visszalépni. Az újbóli belépésre csak a Tudástár hivatalos nyitásai alkalmával van lehetősége, az akkor érvényes tagdíjon, minimum 6 hónappal a tagság lejárta után. A 6 hónapos türelmi időre azért van szükség, mert arra nincs lehetőség, hogy a tagok szabadon ki- és beléphessenek a Tudástárba, amikor csak szeretnének – ez rengeteg adminisztrációs plusz terhet jelentene (emiatt tagdíjemelést is okozna). 

A tagság emellett limitált taglétszámmal működik, emiatt nem lehet bármikor bárkinek csatlakoznia.

Erre nincs lehetőség. A kilépés után csak a Tudástár hivatalos nyitásai alkalmából lehet belépni bárkinek a tagságba, amennyiben lejárt a a tagság lejárta utáni 6 hónapos türelmi idő, közben nincs erre lehetőség. A tagság limitált taglétszámmal működik, emiatt csak akkor tud új tag csatlakozni vagy a régiek közül valaki visszacsatlakozni, ha van szabad hely, ez a hivatalos nyitások alkalmával elérhető.

A tagsági oldalon a Felhasználói fiókom menüpont alatt találod a lemondás lehetőségét, vagy e-mailben tudod jelezni az info@anyagyere.hu e-mail címre küldött levélben (minimum 3 munkanappal a tagsági forduló napja előtt meg kell érkeznie a lemondó levélnek, hogy legyen időnk lemondani az előfizetést). A lemondásra bármikor lehetőség van, az előfizetés mindig a következő tagsági fordulóig tart. A sikeres lemondásról e-mailt küldünk. Amennyiben ez az e-mail nem érkezik meg, érdemes érdeklődni az ügyfélszolgálaton, sikeres volt-e a lemondás. Amennyiben a lemondás nem a mi hibánkból nem sikeres, vagy a lemondás kérése a fenti határidőn túl érkezik meg az e-mail fiókunkba, a tagsági forduló napján bekövetkező automatikus levonás összege nem jár vissza.

A fordulónapon az automatikus levonás már bármelyik pillanatban megtörténhet, emiatt érdemes az előző naptári napon kezdeményezni legkésőbb a lemondást a tagsági oldalon vagy előtte 3 munkaknappal e-mailben. A lemondás ideje ne befolyásolja a tagság időtartamát, bármennyivel hamarabb lemondható az előfizetés, a tagság akkor is csak a tagsági fordulónap után szűnik meg.

Az Anya, gyere! Tudástár egy előfizetéses szolgáltatás, melynek fix díja van, ennek atagsági díjnak a levonása automatikus, minden hónapban/félévben/évben megtörténik, amíg a tagság nem kerül lemondásra a tagsági oldalon vagy a lemondási igényt e-mailben jelezve. Előfordul, hogy hiba csúszott a lemondási folyamatba, ez esetben akkor is levonásra kerülhet a tagdíj, ha te elindítottad a tagság megszüntetését, ebben az esetben természetesen visszautaljuk neked a levont összeget. A szolgáltatás megrendelésénél hozzájárultál ahhoz, hogy a rendszer ezt az automatikus levonást megtehesse. Ezt bármikor visszavonhatod az előfizetés lemondásával.

Az előfizetésedet bármikor le tudod mondani, de a lemondásnak nincs visszamenőleges hatálya. Ha aznap már levonta a rendszer a tagdíjat, akkor az az összeg nem jár vissza. Az automatikus levonás a tagsági forduló napján bármikor megtörténhet, tehát a lemondást érdemes időben megtenni, a tagság úgyis a forduló napjáig él, akkor is, ha előtte pl. már 3 héttel lemondtad a tagságodat.

Ha valami nem működik:

  1. Ha nincs jogosultságod az oldalhoz, a tudásanyaghoz:
  • Jelentkezz be a tagsági oldalon (www.anyagyere.hu/bejelentkezes)
  • Ha itt be vagy jelentkezve, akkor a linket ugyanazon böngészőből nyisd meg (a Facebook-on vagy az e-mailben lévő link nem biztos, hogy kommunikál a böngésződdel, ilyenkor a link kattintása helyett annak bemásolása segíthet a böngészőbe, vagy egy ki- és belépés.)
  • Nézd meg, hogy semmihez nem férsz hozzá, vagy csak bizonyos oldalakhoz?
  1. Ha nem indul el a videó/hanganyag:
  • Nézd meg, hogy rendben van-e a net, van-e elég kraft a lejátszáshoz.
  • Ellenőrizd, hogy mindegyik anyagot érinti-e a dolog, vagy csak 1-1 tudásanyagot.
  • Vajon más készüléken működik a dolog?
  1. Ha nem tudsz bejelentkezni:
  • E-mail cím, jelszó oké? Nem gépelted el? Nem úgy másoltad át, hogy elejére vagy a végére szóköz került? Jól mentette el a Mentett jelszavakhoz az adatokat a böngésződ?
  • Apple eszközön a Safari böngésző helyett a Chrome böngészőt használd
  • Ha elfelejtetted a jelszót, akkor a bejelentkező oldalon vagy ide kattintva tudsz újat kérni, e-mailt fogsz kapni a változtatáshoz.
  • Ha többször elírtál valamit, vagy jelszót cseréltél, akkor érdemes törölni az előzményeket (a weboldal címe előtti lakatra kell kattintani, majd a Cookie-k és webhelyadatok almenüben lehetséges az előzmények törlése), majd érdemes frissíteni az oldalt és kézzel begépelni a helyes bejelentkezési adatokat.
  • Végső esetben az Inkognitó módban érdemes megnyitni a bejelentkezési oldalt, és szintén kézzel gépeljük be a bejelentkezési adatokat.

Ha az összes opciót kipróbáltad, és nem sikerült a probléma megoldása, kérlek, jelezd az ügyfélszolgálatnak (info@anyagyere.hu, Poros-Kiss Izabella)

Csatolj, kérlek az e-mailhez képernyőfelvételt, vagy képeket, hogy pontosan lássuk, mi nem működik, melyik link, melyik oldalon, milyen eszközön, böngészőből. Iza munkanapokon elérhető, és a fejlesztőt vagy a kiszolgáló rendszerek (tagsági oldal, videó néző, hanglejátszó) ügyfélszolgálatát is csak munkaidőben tudjuk elérni, így hétvégén vagy munkaidőn kívül türelmedet kérjük.

Online kurzusokkal kapcsolatos információk

Egy jelszóval védett tagsági oldalon tudsz bejelentkezni, az ehhez szükséges adatokat a megrendelés után küldjük el neked e-mailben. Az online kurzusok közül azokhoz férsz hozzá, amelyeket megvásároltad.

Vannak olyan kurzusaink, amelyek bármikor elérhetőek, mások eseti jelleggel. Az éppen elérhető kurzusokról ide kattintva tájékozódhatsz.

Természetesen! Bárhol élsz a világon, az online kurzusokat meg tudod vásárolni.

Ha kiválasztottad a terméket vagy szolgáltatást, akkor kattints a kérem a “cuccot” gombra, innen a megrendelő oldalra visz át a rendszer. Itt tudod megadni a személyes adataidat, ha ráklikkelsz a megrendelés gombra, akkor élesíted a megrendelést, ekkor a bankkártyás fizető oldalra visz a rendszer, ahol meg tudod adni a bankkártyád adataid, így rendezve a kurzus árát. Ha látod a sikeres megrendelés oldalát, akkor megtörtént a megrendelés. Az adataid befutnak hozzánk és e-mailben is visszajelezzük a megrendelésedet, küldjük a számlát és a tagsági oldalra való belépéshez az adatokat.

Igen, a kurzus témáját illetően felteheted a kérdéseidet a tagsági felületen, hozzászólással, 1-2 munkanapon belül számíthatsz a szakértői válaszunkra.

Korlátlan hozzáférésed van a kurzusok anyagához, bármikor tudsz kérdezni és a kurzusokkal kapcsolatos frissítéseket is eléred – minimum 4 évig a megrendelésétől számítva.

Erre nincs lehetőség, a kérdéseidet fel tudod tenni a kurzus felületén, hozzászólással.

A Békés éjszakák, vidám nappalok című könyvsorozattal kapcsolatos információk

Ennek több okai is van:

  • A terjesztés, a szerződések, a kiszállítások sok-sok extra munkaórát jelentenének, ehelyett inkább a babák alvásának támogatásával foglalkozom.
  • A könyv drágább lenne a boltokban, hiszen a terjesztés költségei, a boltok nyeresége rárakódna az árra.
  • A könyv mellé járó ajándékok nem lennének elérhetőek a könyvesboltban vásárlóknak.

Nem, kizárólag nyomtatott változatban tudod megrendelni.

A megrendelés kapcsán az általad megadott e-mail címre próbálja meg kiküldeni a leveleket a rendszer. Ha ezt véletlenül elgépelted, akkor sajnos nem érkeznek meg a leveleid. Ha ezt gyanítod a probléma mögött, nyugodtan rendeld meg újra a terméket vagy szolgáltatást. Nem kell 2x kifizetned, az egyik megrendelés sikeres kifizetése után a másik megrendelést töröljük.

A különböző levelezőrendszerek különböző biztonsági beállításokkal próbálják kiszűrni a kéretlen leveleket. A gmail rendszerében gyakran a promóciók fül alá vagy a spam mappába pakolja a rendszer az általunk küldött válaszleveleket. A freemail és a citromail rendszerei gyakran automatikusan visszadobják a levelünket. A céges e-mail címekre érkező levelek pedig a vállalat levelező rendszerének beállításai alapján kerülnek valamilyen mappába. Előfordul, hogy a jól megadott email címre sem érkezik meg a válaszlevél. Ilyen esetben vagy egy újabb megrendelést érdemes leadni vagy telefonon/e-mailben érdeklődni (06-70-574-1499 munkanapokon 9-16 óra között, illetve az info@anyagyere.hu).

A könyveket az alábbi országokba kérheted–>

Az online szolgáltatásokat (Tudástár, online kurzusok) a világ bármelyik országából igénybe veheted.

Amennyiben külföldi bankból vagy devizában utalnál, kérlek vedd figyelembe, hogy a saját bankod milyen utalási vagy átváltási költségeket számol fel, ezek a költségek ugyanis téged terhelnek, nálunk az utalás befogadása díjmentes, az átutalás pontos összege szükséges ahhoz, hogy elindíthassuk a csomagot vagy megkezdhessük a szolgáltatást.

A futárszolgálattól kapott levélben található módosítási lehetőségre kattintva tudod a kiszállítás napját módosítani.

  • “Mégsem utalni szeretnék, hanem inkább bankkártyás vagy utánvétes fizetést…”

Ha úgy döntöttél, hogy inkább bankkártyával vagy utánvéttel fizetnéd ki a könyvet, akkor kérlek rendeld meg még egyszer a megrendelő űrlap kitöltésével. Ott ki tudod választani a megfelelő fizetési módot, és bankkártyás módozat esetén azonnal el tudod intézni a kifizetést is. A régi utalásos megrendelésedet töröljük.

  • “Nem leszek otthon a napokban, hogy átvegyem a csomagot…”

Ha nem leszel otthon a napokban, így vársz inkább a kifizetéssel, akkor arra számíthatsz, hogy munkanapokon a reggeli utalásod még aznap délelőtt ideér hozzánk, ezáltal a könyv délután átadásra kerül a futárnak, aki nagy eséllyel már a következő munkanap ki is szállítja a könyvet a részedre. Délutáni vagy esti utalás esetén a csomag a következő munkanap kerül átadásra a futárszolgálat munkatársának, így a kiszállításra az ezt követő munkanapon kerül sor. Ha pl. szerda reggel utalsz, akkor a könyv csütörtökön nálad lehet, ha csütörtök délután küldöd a könyv árát, akkor a hétfői kiszállítás a valószínű.

  • “Más címre kérném inkább a csomagot…”

Ha más címre szeretnéd a csomagot, akkor írj erről egy e-mailt az ügyfélszolgálatra, és akkor átírjuk a megrendelésed adatait. Erre csak addig van lehetőséged, amíg nem ért ide az utalásod, és nem adtuk át a megrendelt könyvedet a futárszolgálat munkatársának (minden munkanap délelőtt 11 óra). Ez után már a GLS ügyfélszolgálatánál van lehetőséged a kiszállítás helyének vagy idejének módosítására.

  • “Meggondoltam magam…”

Ha utalásos fizetést választottál, de meggondoltad magad és mégsem kéred a könyved, akkor nincs semmi teendőd, a megrendelésed 10 nap után töröljük.

Könyvedet a GLS futárszolgálat fogja számodra kiszállítani.

A megrendelést addig tudjuk törölni, amíg nem került átadásra a futárszolgálat részére.

Az egész rendszerünk automatikusan működik, a könyv pedig egy logisztikai raktárból kerül kiszállításra, így a személyes átvételre nincs lehetőség.

„A szerzői jog részesíti védelemben az irodalmi, tudományos, művészeti alkotásokat, valamint – az ún. kapcsolódó jogok révén – a felhasználásukhoz kapcsolódó teljesítményeket.”

Hogyan lehet fellépni az ellen, aki engedély nélkül használ fel szerzői jog által védett művet?

Abban az esetben, ha megsértik szerzői jogainkat – például a művet engedély és jogdíjfizetés nélkül használják fel – számos lehetőség létezik, hogy a szerző megfelelő elégtételt kapjon.

Peren kívüli eszközök

A jogsértővel szembeni fellépéskor érdemes a peren kívüli eszközöket igénybe venni, amellyel rövidebb idő alatt van lehetőség a sérelem orvosolására.
Egyik ilyen lehetőség lehet a bírósági eljárást megelőzően egy felszólító levél küldése, amely tartalmazhat együttműködésre irányuló felajánlást, vagy az adott felhasználás abbahagyására való felszólítást. Lehetséges továbbá, hogy a jogsértőnek felhasználási szerződés megkötését ajánlja fel a szerző.
További lehetőség az ún. közvetítői eljárás (mediáció) igénybevétele. A mediáció a fennálló vita békés rendezését jelenti. Ebben az eljárásban egy semleges harmadik személy, a közvetítő (mediátor) segíti elő az egyezség kötését. A mediáció előnye, hogy a bírósági eljáráshoz képest alacsonyabb költséggel jár, illetve gyorsabb és hatékonyabb módot nyújt a jogvita megoldására.

Polgári jogi jogérvényesítés

A szerző, akinek a szerzői jogi védelem alatt álló művét engedélye nélkül felhasználják (és a felhasználás nem tartozik a szabad felhasználás körébe), a jogsértővel szemben az Szjt. 94. §-ának (1) bekezdésében felsorolt alábbi polgári jogi igényeket támaszthatja:

  • követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását;
  • követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől;
  • követelheti, hogy a jogsértő – nyilatkozattal vagy más megfelelő módon – adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak;
  • követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról;
  • követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését;
  • követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállított dolgok lefoglalásátmeghatározott személynek történő átadásátkereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését;
  • a polgári jogi felelősség szabályai szerint továbbá kártérítést követelhet [Szjt. 94.§ (2) bek.].

Polgári per esetében a keresetlevél benyújtása a törvényszékekhez történik [a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 20.§ (3) bek. aa) alapján ]

Büntetőjogi jogérvényesítés

Szerzői jogsértés esetén büntetőjogi szankciók is alkalmazhatók a jogsértővel szemben. A szerzői jogok megsértéséhez kapcsolódó ügyekben nyomozóhatóságként a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) jár el, ott tehető feljelentés is.

Büntető feljelentést a NAV-nál – Budapesten a NAV Közép-magyarországi Regionális Bűnügyi Igazgatóságánál, vidéken pedig a NAV helyileg illetékes regionális bűnügyi igazgatóságánál (elérhetőségek: http://www.nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/bunugy/elerhetosegek) – lehet tenni.

A Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény (a továbbiakban: Btk.) a szerzői jogok megsértése vonatkozásában az alábbi tényállásokat tartalmazza:

  • Bitorlás (Btk. 384. §)
  • Szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése (Btk. 385. §)
  • Védelmét biztosító műszaki intézkedés kijátszása (Btk. 386. §)
  • Jogkezelési adat meghamisítása (Btk. 387.§).

A szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése százezer forintot meg nem haladó vagyoni hátrány okozása esetén szabálysértésnek minősül. (2012. évi II. tv. 238/A.§)”

Forrás: https://www.sztnh.gov.hu/hu/szerzoi-jog/szerzoi-jogi-alapfogalmak

A szerzői jogok megsértéséről itt olvashatsz bővebben.

Egyéb kérdések