„Mikor érdemes hozzád fordulni? Honnan tudom, mi nem oké a baba alvása kapcsán?” – erre a kérdésre válaszolok ebben a cikkben.

A legtöbb alvással foglalkozó szakember a hagyományos segítségnyújtás keretei között dolgozik.
Tehát, a szülő észleli, hogy a gyermeke nem alszik, kiválaszt egy tanácsadót, ott bejelentkezik egy online vagy személyes konzultációra, általában pár hónapon belül kap időpontot (a kevésbé népszerű vagy kezdő szakembereknél lehet, hogy hamarabb), vagy rosszabb esetben egy várólistára kerül, ki tudja mikori végső időponttal. Mindez mehet az állami ellátás keretein belül, különböző alvásambulanciákon vagy magánellátás keretében.

Teljesen természetes, hogy a szülő ilyen keretrendszerben csak akkor fordul a szakemberhez, ha biztos, hogy baj van a gyermek alvásával, illetve ha az a baj hosszú ideje fenn áll.

Az, hogy tegnap más volt a napirend

vagy hogy lehet, hogy kevesebb az alvás, mint szokott, biztosan nem indok erre. Sőt, az sem, hogy a szülő a megelőzésre, a lehetséges, várható nehézségek kivédésére vagy a bizonytalansága megszüntetésére forduljon egy ilyen rendeléshez.

Mi, az Anya, gyere! Babaalvás Tanácsadás szakemberei egy teljesen más keretrendszerben gondolkodunk. Nem kizárólag az elhúzódó, súlyos, egyértelmű alvászavarokkal foglalkozunk, és nem is a hagyományos rendelés keretei között.

Miért?

Mert szeretnénk minél több szülőnek segíteni.
Ehhez az „óránként 1 családot tudok támogatni személyes rendelés keretében heti 2-3 nap” módszertan nem jó, egyszerűen szörnyen bekorlátozza a családok lehetőségeit. Hiszen egy ilyen rendszer időigényes, a szakértő állandó jelenlétét követeli, utazást igényel, drága és korlátozó, hiszen a messzebb lakó vagy külföldön élő szülőknek egyáltalán nem elérhető. Emellett pedig egy nemalvó babával hónapokat várni az első segítségre szörnyen frusztráló és az egész család jóllétét veszélyezteti.

Tehát, a hagyományos modell helyett mi kidolgoztunk egy teljesen más, forradalminak is nevezhető szolgáltatási formát. Ez pedig a tudásanyagok+szakértő segítség+közösség kombinációja. Erre külföldön már van példa, Magyarországon ez az első ilyen jellegű, komplex szolgáltatás.

Mit ad a szülőknek ez az új modell?

  • Hogy nem kell hónapokat, akár éveket várni a segítségre.

  • Minden online, ráadásul saját időbeosztás szerint elérhető. Nincs utazás, nincs fix időpont, a világ minden pontjáról lehet segítséget kérni.

  • Hogy nem csak a komoly, klasszikus alvásproblémákra jut idő, hanem arra is, ha a szülő bizonytalan, apróságnak tűnő kérdései vannak, nem is tudja eldönteni, van-e probléma az alvással.

  • A hagyományos rendeléses formában a probléma megértéséhez szükséges információkat a szakember vagy egyesével mondja el minden családnak, vagy ez ki is marad és a szülő csak egy javaslatot kap, hogy mit tegyen, de a miértek elmagyarázása elmarad, ez a tipikus azokon a futószalag jellegű rendeléseken, ahol 1 időpontra 3 beteg van beírva, és minden nap több órás késések és folyamatos kapkodás jellemzi a rendelést.
    Ezzel szemben nálunk ez az edukációs folyamat is nagy hangsúlyt kap, ami azt jelenti, hogy számos tudásanyag, magyarázat érhető el a szülőknek, hogy ne csak tanácsot kapjanak, hanem tudást is. Ugye, ismerős a mondat, hogy az embereknek ne halat adj, hanem hálót és tanítsd meg őket halászni. Mi erre törekszünk. Segítünk a hozzánk forduló szülőknek abban, hogy megértsék, hogy mit érdemes tudniuk a babák és a kisgyermekek alvásáról, hogy mit tudnak kezdeni a problémákkal, és hogy hogyan előzhetik meg a jövőben a nehézségeket.

  • Emellett a közösségi támogatás is fontos, mert a sorstársak, az empátia, a tapasztalatmegosztás remekül kiegészíti ezt a szakmai támogatást.

  • Az a rendszer a szolgáltatás árát alacsonyan tudja tartani és rendkívül gyors és kényelmes elérést biztosít a szülőknek.

A mottónk ugyanis : „A jó alvás minden babának jár, és ezért a szülők tehetnek a legtöbbet!” Ebben a formában ez megvalósítható és számos szülőnek elérhető segítség.

Ez a szolgáltatási forma az Anya, gyere! Tudástárban érhető el.

  • Itt csekély havidíj mellett korlátlan tudásanyag hozzáférése és tanácskérési lehetősége van a szülőknek.

  • Akkor is tudunk segíteni, ha konkrét alvásprobléma az ok, és akkor is, ha a szülő meg szeretné előzni azt, fel szeretne készülni, vagy abban kér segítséget, hogy rendben van-e a gyermeke alvása.

  • A Tudástár online, bármikor lehet kérdezni, tudásanyagokat nézni, nincs fix időpont, nincs várólista, nincs korlátozott beszélgetés. Ha 25 kérdésed van egyszerre, akkor azt mind felteheted, akkor, is ha a megválaszolásuk jóval több idő a szakértőnek, mint egy 50 perces konzultáció. De ezeket a kérdéseket részletekben is felteheted, hétfőn a 3 legfontosabbat, majd utána a kapott tanácsok alapján csütörtökön még 5 másikat és így tovább.

  • A Tudástár Facebook csoportjában közösségi támogatás, sorstárs szülők beszámolói, egymás elfogadása és megértése vár rád.

  • Ez a rendszer a szolgáltatás árát alacsonyan tudja tartani és rendkívül gyors és kényelmes elérést biztosít a szülőknek. Így nem lehet probléma a szolgáltatás kifizetése vagy a a széles körű hozzáférés.

  • Emellett pedig az itt megszerzett tudást a szülők évekig tudják hasznosítani, szemben a hagyományos konzultációs forma adott nehézségre adott konkrét tanácsával szemben, amely egy másfajta alvási problémánál vagy a következő gyermeknél nehezen használható, főleg akkor, ha csak a tanács érkezik, de a részletes magyarázatra már nincs idő.

  • A Tudástárban anonim módon is lehet tanácsot kérni, így nem kell másokkal megosztani azokat az információkat, amiket nem szeretnél.

Tehát, arra a kérdésre, hogy mikor érdemes hozzánk fordulni, az a válaszom, hogy bármikor, ha a babák és a kisgyermekek (0-4 év) alvásával kapcsolatban nehézséged vagy kérdésed van.

A Tudástárról bővebb információt itt találsz–>>

Szerző:

Dr. Dénes Ivett

babalvás tanácsadó, baba-mama kapcsolati szakember

  • szakmai tapasztalat, google.com keresések