Egy 2013-ban publikált vizsgálat érdekes összefüggéseket talált a kisgyermekek tanulása és a nappali alvása tekintetében. A kutatók egy óvodában 40, 3-5 éves kor közötti gyermeket tanítottak meg egyik délelőtt egy memória játék kapcsán arra, hogy melyik állat képe hol helyezkedik el a táblán. Ezután a gyerekek egy része aludt ebéd után, egy részük viszont nem. A kutatók aznap délután is megnézték, mennyire tudják felidézni a gyerekek, mi hol van a memóriatáblán. A szakemberek azt találták, hogy a nappal alvó gyermekek sokkal jobban teljesítettek, mint a nemalvó társaik. A nappali alvás tehát segített abban, hogy az aznap reggel megtanult dolgokat fel tudják idézni a gyermekek, később is emlékezzenek rá.
A kutatók másnap reggel is megjelentek az oviban és újabb teszt következett. Újra elővették a memóriatáblát és tesztelték, ki mire emlékszik még a tegnap tanultakból. Az előző nap nappal is alvó gyerekek teljesítménye most is jobb volt nemalvó társaiknál. Azaz, az éjszakai alvás nem egyenlítette ki a különbségeket, nem kompenzálta az előző délután kimaradt alvást, a nemalvás miatti memóriaprobléma továbbra ia fennállt. A kutatók azt is megfigyelték, hogy azoknál a gyermekeknél esett vissza leginkább a teljesítmény, akik egyébként még többé-kevésbé rendszeresen alszanak napközben.
A vizsgálat eredménye tehát arra enged következtetni, hogy a nappali alvásnak kiemelt jelentősége van a kisgyermekek tanulási folymataiban, az új ismeretek megjegyzésében.
Exkluzív, tudományos igényességű cikkek, előadások és tréningek kizárólag előfizetőknek
Több, mint 30 cikk és esettanulmány
20 órányi előadás
folyamatosan bővülő tudásanyag
ha nem találod a kérdéseidre a választ, segítünk