10.17. 2017.

Anna története – befejező rész

Anna boldog volt. Lánya, Luca végre jól aludt éjszakánként, maximum 1-2x ébredt fel, de ez a régi helyzethez képest már óriási előrelépés volt. Áron pedig már csak egyszer kelt fel éjjelente, evett és aludt tovább. (tovább…)

10.06. 2017.

Anna története – Amikor valami nem működik

Anna felbuzdulva Luca lánya javuló alvásán, a 7, lassan 8 hónapos Áron alvásán is szeretett volna egy kicsit javítani. A kisfiú 5-6x kelt fel éjszakánként, cicivel aludt vissza.
Annának van egy kolléganője, akinek szintén 8 hónapos a kislánya, Sára. Vele beszélgetve Anna elhatározta, hogy kipróbálja barátnője módszerét. (tovább…)

10.04. 2017.

A mozgásfejlődés hatása az alvásra

A mozgásfejlődés többféle módon is hat az alvásra, lássuk hogy hogyan. Általános vélekedés, hogy a babát az ébreszti fel éjjel, hogy gyakorolja a napközben elsajátított mozgásformákat.
De ez nem minden esetben ilyen egyszerű. (tovább…)

09.28. 2017.

Anna története

Anna nem akart se szuperanya, se ősanya, se karrierista anya, se szigorú anya lenni. Hétköznapi anyaságra vágyott. Hogy sok öröme legyen abban, ahogy cseperednek a gyerekei, persze jöhet egy-egy nehézség és megoldandó feladat is, hiszen ügy szép az élet, ha zajlik. Szerette volna, ha türelmes tud lenni a gyerekeihez, ha van ideje sütit sütni, mire a férje hazaér a munkából, hogy egyszer-egyszer van lehetősége elmenni futni, fodrászhoz vagy csak sétálni egy nagyot a kora őszi napsütésben. (tovább…)

09.27. 2017.

Babaalvás könyvek a polcokon

A mai bejegyzés rendhagyó lesz. Összeszedtem a babaalvással foglalkozó könyveket, amiket a “baba alvás könyv” és hasonló kifejezésekre a Google kiadott, illetve a Bookline és a Libri oldalán találtam. A lista nem teljes, csak azokat a könyveket vettem sorra, amik csak az alvásról szólnak, de a kínálatot tükrözi. (A sorrend a megtalálás sorrendjét tükrözi, nem fontossági!)

(tovább…)

09.13. 2017.

2 éves korban fontos még délután aludni?

A válasz egyértelműen igen. 2 évesen még a gyermekek csupán néhány százaléka nem alszik napközben. Még három évesen is a gyermekek 90%-a szundizik délután.
A nappali alvás nem kevésbé fontos alvás, mint az éjszakai. A kisgyermekek még nem bírnak 11-13 órát egyfolytában ébren lenni, 5-6 óra ébrenlét után elfáradnak. Felnőttekre vetítve ez olyan, mintha nekünk a 16 óra helyett rendszeresen 32 órákat kellene ébren maradni. Aki dolgozott ügyeleti rendszerben, az tudja, hogy ez mennyire kimerítő és fárasztó. Ha ennyire fontos a délutáni alvás, akkor miért nem akar/tud a gyermek elaludni napközben? (tovább…)

09.06. 2017.

Szervezd jobban a napod kisgyermek mellett is!

A mai blogbejegyzést Dr. Domokos Kata anyacoach írta Nektek, fogadjátok szeretettel:

Ha a gyermek nem alszik éjjel, akkor bizony az édesanya sem alszik…  Így pedig hamar beindul az az ördögi kör, ami kezdődik azzal, hogy rosszul alvó gyermekünknek „köszönhetően” nekünk sem jut annyi pihenés, ami elégséges lenne ahhoz, hogy kisujjból kirázzuk a gyerekzsivajos mindennapokat. (tovább…)

További bejegyzések